53rd Annual GRAMMY Awards



Grammy Awards igår


Vinnare av dom största priserna:


Årets låt:
Need you now - Lady Antebellum (En låt som jag HATAR mer än någon annan. Så jävla äckligt dålig så det finns inte!!!)

Årets skiva: The Suburbs - Arcade Fire (Hell Yeah! Priset som räknas mest. Synd att skivan inte finns på spotify)

Bäst nya artist:
Esperanza Spalding (ingen jag lyssnat på. hörde en låt nyss, inget jag är så found of. Drake borde vunnit)

Bästa kvinliga pop akt:
Bad Romance - Lady Gaga

Bästa manliga pop akt: Just the way you are - Bruno Mars

Bästa pop akt av grupp/duo: Hey soul sister - Train

Bästa dance låt: Only girl (in the world) - Rihanna

Bästa electronic/dance album: La Roux - La Roux

Bästa rap akt: Not afraid - Eminem

Bästa rap akt av duo/grupp: On to the next one - Jay-Z & Swizz Beatz

Bästa rock album: The Resistance - Muse


Några av alla 109 olika priser haha.
Undrar dock varför inte Kanye är med mer.. Måste va för att han släppte sin skiva så sent så kommer den äga sönder allt i nästa års grammy awards!


Lady Antebellum kammade hem 5 st olika priser som jag tror var mest under hela galan. (läste inget annat iaf)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0