Tankar..


Halv 7 varje vardagsmorgon beger jag mig mot staden vid vattnet, även kallad Motala.
Åker exakt samma väg genom stan, möter många bilar man känner igen som man möter varje dag.
åker till ekön för att tillbringa ca 9 timmar med att jobba.

Just nu är det bara mörkt och tråkigt. I sommras och höstas så drömmde jag varje dag till jobbet att bara ta av nån väg man inte känner till, svänga av mot soluppgången.
På med solglasögonen och åka efter solen.
Bara åka iväg, långt iväg tills man inte kommer längre.
Ta semester och lämna mjölby bakom sig. Sätta på och ösa nån skön, men ändå lugn låt såsom Daft punk - make love, några Bon iver låtar, och Phoenix - love like a sunset part 2 and just dream away....

Detta tänker jag på väldigt ofta när jag åker till jobbet. Får se när det händer..




Har också tänkt mycket på hur det skulle va att åka men bilen över åkrarna. Igentligen när man tänker efter så är det väl lite konstigt att vi bara åker på vägarna, vem har sagt att vi bara får det? Har någon förresten sagt det?
Man kan ju faktiskt åka vart fan som helst! Fixa en bra bil bara sen ta sig en tur ut på alla åkrar com finns. Måste man va som en liten fånge och bara få åka bil där folk säger att man ska åka bil?
Någon som hänkar för att se hur långt man kommer? :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0